Projekt...

Hemma dag! Helt ensam hos mamma i Östersund, så självklart måste jag ju sysselsätta mig själv med
någonting... (eftersom jag inte kan njuta av sol  och värme i kalla Jämtland som tycks fastnat i vinter kyla minus snö) så var jag ju tvungen att hitta på något inomhus. Jag letade efter barnet inom mig. Efter ca en timmas snokande i lägenheten ( 4rum och kök) så hade jag hittat en sax, glitter, gammal lim tub, massa papper och tejp och jag sa till mig själv " här ska det pysslas for fuck sake" Eftersom jag inte har en aning om hur man pysslar med tanke på att jag i en tidig ålder insåg att det inte var my cup of tea så var jag tvungen att hitta experter inom detta ämne. Jag slår upp både youtube och google. Med proffs hjälp var jag nu redo för mitt skapande. Klippande, klistrande och en glitter tub senare så hade helt ärligt inte hänt mycket det ända jag skapat mer en enorm röra... det slog mig att det var jag som var tvungen att städa upp.
jag rymde snabbt till lill brorsans rum och tog hans bilar, action figurer och en låda med slajm. Med stor fokus och hjärnan helt inställd på att skapa ( det var mer göra konst jag var ute efter) började jag klä ut hans super tuffa
action figurer till dragqueens,  bilarna täckte jag i guld glitter oooo ja jag gick lös!!!
Har nu konstaterat att jag inte alls är någon konstnär.
Spenderade tiden där efter med att städa ( inte kul) då förstod jag varför jag som barn alltid undvek sånna projekt.
Skräpar man ner måste man städa upp och det var därför jag var smart nog som barn som la sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0