Intressekaninen hoppar allt för ofta!

... Vem är det egentligen som bryr sig om vad vi har sysslat med de senaste minuterna?
Som tex " jag ska göra middag", "längtar tills min älskling kommer hem" och tom information som " hatar denna dag" etc etc... Detta stöter man på om man vistas på FaceBook och självklart har man skrivit
sånt strunt själv, men varför gör man det? Visst förstår man när det skrivs om evenemang, " tycka till skit" och dylikt.. Resten då? vem tar seriöst upp sitt intresse block och skriver " jaa Sagal Warsame - hemma med familjen kl 18.45"?! och varför skulle det vara utav intresse? Det beskriver inte personen, är det familj mys eller är den hemma för att den egentligen har brist på pengar eller har jobbat till 18.00?
När blev min och andras dagliga status så viktig? Är det ett sätt att få uppmärksamhet, tänker man extra om en person beroende på vad den har för sig på dagarna? Finns det någon som skriver något som de faktist inte gör?
nån där ute som kryddar det lite extra tex "Just läst ut min bok" blir det istället om format till " Just läst ut min bok med ett glas vin i handen" ??? eller var det i badkaret...

Det kan inte vara svårt att vara en stalker 2010.
- Blaccc

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0